Cara lenyapkan suasana BOSAN ketika bersama pasangan

Ihsan dari google
Assalamualaikum..Hari ni kita membincangkan topik yang tertera di atas..Korang pernah rasa ada ketika tu tetiba je perasaan senyap di antara korang dengan pasangan time bersama?Memang pasangan korang senyap or BOSAN??Kadang2 takda topik penting yang nak dibualkan,iyo dak?Kalau stuasi ni terjadi,korang buat apa eh?Tak taw nak buat apa?Meh baca yer...


LAKUKAN AKTIVITI ATAU PERMAINAN
-Apabila korang and pasangan hanya mendiamkan diri tanpa sebarang perbualan,cuba main satu permainan atau aktiviti yang boleh menutup rasa bosan.Maybe korang boleh try permainan Scrabble,Uno,Saidina or pelbagai lagi lah permainan yang menyeronokkan.Apabila melakukan aktiviti ini sekurang-kurangnya dapat mengisi masa tu dengan perkara yang berfaedah,malah mampu mengeratkan hubungan korang..

BUAT LAWAK
-Melawak turut membolehkan salah seorang ketawa.Kebiasaannya cara ni dapat memulihkan kesunyian.Tapi janganlah membuat lawak yang tak masuk akal,tu akan membuatkan pasangan korang rasa pelik terhadap korang.Tapi apabila lawak itu berjaya buat pasangan ketawa,korang telah berjaya.tahniah!

MASA YANG SESUAI KENALI PASANGAN
-Inilah masanya yang baik untuk korang kenali isi hati pasangan korang.Gunakan masa yang ada untuk cungkil hal peribadinya.Cuba berkongsi kisah apa sekalipun seperti makanan yang disukai dan tidak.

JADI PENDENGAR SETIA
-Apabila si dia sedang berbicara sesuatu,korang cuba dengar dengan teliti.Jika pasangan meminta pendapat,berikan dengan jelas agar si dia mudah faham apa yg dibicarakan.Jangan menyampuk dengan topik yg tidak ada kaitan.


P/S : Apa yang penting kerjasama ! :P

5 comments:

 
'Copyright 2014 | Blog Siti Zawiah
Designed by BISMI DESIGN ARTZWORK.
Credit watermark by AINA KAMAL.